L’Occitane Ultra Rich Lip Balm

loccitane-ultra-rich-lip-balm

 

L’Occitanes Ultra Rich Lip Balm innehåller 10% sheasmör för att ge extra mycket vård och mjukhet. Det är lovvärt att satsa på i ett läppbalsam, men ger tyvärr inte så mycket effekt som jag hade önskat. Efter några misslyckade balsamförsök i vinter längtade jag förstås efter ett riktigt skönt ett, och visst var L’Occitanes variant bättre än det från Dior och det från Clarins, men inte så där dunderbra som de från Malin + Goetz och Eucerin Aquaphor.

L’Occitanes läppbalsam ger lindring och fukt för stunden, men smörjer man in på kvällen känns läpparna torra nästa morgon. Alltså måste jag komplettera med någon av ovanstående dunderkrämer, men L’Occitanes variant duger ju gott dagtid. Ingen dålig produkt, alltså, men inte heller någon jag kommer att skaffa igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i läppbalsam och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.