Dior Addict Lip Glow Color Awakening Lipbalm Pink

Dior gör bra läppstift; de har inte bara fina färger utan känns vårdande för läpparna. Därför tänkte jag skaffa ett ofärgat läppbalsam från dem att ha på natten och alla andra gånger jag ville ha fukt utan färg, men något måste ha gått snett i shoppingögonblicket. Jag borde undersökt och valt noggrannare

Det jag slog till på var Dior Addict Lip Glow Color Awakening Lipbalm i nyansen Pink. Det är ett transparent läppbalsam paketerat i hylsa med samma form som Addict-läppstiften (vilka jag egentligen inte tycker om på grund av namnet och att hylsan skall likna en spruta).

dior-addict-lip-glow-color-awakening-lipbalm-pink

Jo, det är ett läppbalsam enligt Dior själva, och därtill skall det förstärka läpparnas egen färg genom att reagera på hudens fuktnivå. Det där känner man igen! Hade ni också sådana läppstift när ni var tolv? Jag köpte mitt på ett tivoli och var mäkta stolt över den ceriserosa nyans mina läppar fick av det. Men det var på 1980-talet, när cerise var en innefärg och min stilkänsla inte bubblat upp till ytan än.

Det är samma cerisenyans som dyker upp på mina läppar nu – först en lätt rosa ton, men ju fler lager Lip Glow jag lägger på under dagen, desto mer intensiv blir färgen. Det är alltså inte särskilt mycket färg i själva balsamet, så jag har sovit i det, men huden under färgas. Och inte bara läpparna, utan huden kring dem också, så att man kan råka se ut som att man kommer från ett saftkalas, om man inte är noggrann när man smörjer in läpparna.

Men det allra sämsta, eftersom jag var ute efter ett vårdande läppbalsam, är att Lip Glow är uttorkande för läpparna. Under några dagar använde jag enbart det, dag och natt, och mina läppar blev torrare och fnasigare än på länge! Till råga på allt är stiftet hårt i början och måste värmas och mjukas upp med några drag innan det går att fördela produkten jämnt över läpparna.

Nej, nej, nej, det här var inte något för mig, och nu när jag har provat Diors Addict Lip Glow Color Awakening Lipbalm vill jag berätta för alla hur det fungerar, så att alla vet vad ni får innan ni köper det! Kanske är det just vad du vill ha, men mig passar det inte alls.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dior Addict Lip Glow Color Awakening Lipbalm Pink

  1. Eva F skriver:

    Så det var varningstriangel på den här också? Synd! Jag tycker ju också att Diors läppstift i allmänhet är mycket bra för läpparna. Jag trodde faktiskt också att det fanns ett specifikt läppbalsam från Dior som jag också hade tänkt pröva. Tror du att det var fel produkt du hittade i Dior-disken? Eller så säljs inte det läppbalsamet i Sverige kanske.

    • styleonfile skriver:

      Jag var faktiskt tillbaka vid Diordisken just idag och frågade, och de hade inget annat balsam än det här. Väldigt synd! Ja, det här var verkligen en besvikelse. Och – nu kommer jag låta som i det gamla skämtet – dessutom har det tagit slut jättefort! Jag har ju fortsatt att använda det men varvat med mer närande produkter, och ändå är över hälften av stiftet borta efter två veckor! Tsk, tsk.

  2. Ping: Favoriter i januari | Style On File

  3. Ping: L’Occitane Ultra Rich Lip Balm | Style On File

  4. Ping: De bästa läppstiften | Style On File

Kommentera

