Malin + Goetz lip moisturizer

Jag hade hört lovord från trovärdiga källor om Malin + Goetz läppbalsam, så jag skaffade ett för att prova. Och vilken räddning det har varit de här kalla, uttorkande dagarna! Det känns som att det är bråttom att berätta om det för alla som liksom jag behöver känna dess goda verkan!malingoetzlipmoisturizer

Till att börja med: trots att tuben har ett behändigt format som gjort för handväskan, är den inte designad för att kunna stryka på produkten direkt på läpparna. Det är, i mina ögon, den enda nackdelen (och egentligen ganska stor). Så man får trycka ut en klick av den mycket kladdiga produkten och fördela på läpparna, och sedan helst tvätta fingret med tvål, för så klistrig är den.

Men det som är klibbigt på fingrarna blir underbart på läpparna! Det går lätt att fördela den genomskinliga salvan jämnt, och så fort den nuddar den känsliga huden känns det som att läpparna är inbäddade i ett omvårdande hölje. Ja, min omedelbara känsla var att min mun hade hamnat på ett glamouröst spa! Det är också så att Malin + Goetz lip moisturizer lägger sig som en lyxigt blank yta över läpparna och blänker som det perfekta läppglanset. Funktionell OCH snygg!

Den vårdande känslan kommer alltså direkt, men sitter också i efter att man har nött bort läppbalsamet. Bortnötningen sker utan problem; den klistriga känsla man kan ha de första minuterna efter att ha lagt på Malin + Goetz lip moisturizer påverkar inte ätande och drickande. Inte heller har produkten någon störande smak. (Det finns en variant med mojito-doft, men den spar jag till varmare dagar!)

Under de här hårda, kalla dagarna är det Malin + Goetz lip moisturizer som jag har sträckt mig efter och som har räddat mina läppar från uttorkning. Jag kan inte nog rekommendera den, och jag är så glad att jag har den i vinter!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Malin + Goetz lip moisturizer

  1. Ping: Malin + Goetz mojito lip balm | Style On File

  2. Ping: L’Occitane Ultra Rich Lip Balm | Style On File

Kommentera

