Marc Jacobs O!mega Lash Volumizing Mascara

”[L]ash-expanding, ultra volumizing” beskrivs Marc Jacobs O!mega Lash Volumizing Mascara som, vilket man kan uttyda som att den skall ge fylligare och tjockare ögonfransar. Tur nog för mig gör den mest mina ögonfransar längre, vilket är det jag brukar önska mig av en mascara. När fransarna dessutom skall bli tjockare medföljer risken att de blir klumpiga och kladdar ihop sig, och det är det som den här mascaran INTE gör! Mascaran finns i några olika nyanser, och jag har Blacquer 30 – ”blackest, shiniest black”.

Vid första draget med mascaraborsten förlängs ögonfransarna tydligt men diskret; det är inga enorma längder utan det ser ut som naturligt långa fransar, vilket är precis vad jag vill ha. Jag har inte lärt mig att använda de olika sidorna av borsten, som skall vara bra för olika saker, utan borstar på obekymrat och brukar bli nöjd med resultatet.

Jag är också glad över att mascaran sitter bra under en hel dag; det har hänt att den färgat av sig runt ögonen i hårt regn eller av tårar, men generellt håller den väl. Och så är den inte svår att ta av på kvällen! Sammantaget är jag mycket nöjd med O!mega Lash Volumizing Mascara och kommer säkert att köpa den igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i mascara och märktes . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Marc Jacobs O!mega Lash Volumizing Mascara

  1. Pingback: Lancôme Hypnôse mascara | Style On File

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.