r.e.m. beauty On Your Collar Classic Lipstick Tongue Tied

Det smala läppstiftet lyser fram genom ett tjockt fönster i toppen av den slimmade läppstiftshylsan. Hylsan ser high-tech ut, stålgrå och mattborstad, och det lilla fönstret där man kan se färgen på innehållet är runt som fronten på en astronauthjälm. Jag hade valt färgen Tongue Tied i r.e.m. beautys läppstiftsserie On Your Collar Classic Lipstick, och det var ett bra val för mina kalla toner.

 

 

 

 

 

Själva läppstiftet kändes också high tech, med en krämig konsistens och ändå en matt yta, nästan som av ett flytande läppstift. Det gled på lätt och fördelade sig jämnt men kanske litet väl tydligt i mina läppars naturliga veck. Frågan var om läppstiftet skulle kännas uttorkande eller närande? Svaret var positivt – inte den uttorkande effekten som vissa extra hållfasta läppstift har. Bra!

Den lätta påmålningen gav mycket färg och visst satte den av sig på muggar och glas, men det var fortfarande mycket kvar. Vilket spännande och bra läppstift!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i läppstift och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.