L’Occitane Noble Epine Perfumed Body Lotion

Efter att ha förtrollats av den friska hagtornsdoften i L’Occitanes Noble Epine Perfumed Shower Cream ville jag förstås prova den som body lotion också. Precis som jag trodde så är den här doften ganska stark, och även om den dämpas efter insmörjning så kan man fortfarande känna den under dagen. För egen del tycker jag om det, men det gäller att vara uppmärksam så att man inte besvärar sin omgivning.

Den tvåliga blomdoften fungerar så bra som duschkräm att jag trodde att det inte kunde bli bättre. Men det blev det! Den är så frisk och uppiggande som body lotion att jag har blivit helt betagen, och jag kommer nog att skaffa minst en flaska till när den här är tom. Det beror förstås också på att min hud känns smidig och mjuk när jag använder den, vilket är viktigast av allt. Den här serien med doft av tre ”bortglömda blommor” är en riktig lyckträff för L’Occitane! Jag gillar ju även Mélilot och ser fram emot att prova Barbotine snart.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i dofter, kroppsvård och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.