Biotherm Skin Best Eyes

biotherm-skin-best-eyesDet jag gillade mest med Biotherms hudvårdsserie Skin Best var att krämerna stramade upp huden inifrån, så att den blev slätare och fastare. Därför hade jag goda förhoppningar på ögonkrämen, Skin Best Eyes. Till min stora sorg hade huden strax under ögonbrynet börjat tappa sin smidighet, och jag var rädd för att ett hudveck skulle börja hänga ned över ögonlocket och försvåra för mig att ha snygg ögonskugga.

Resultatet kom inte direkt, utan efter ett par veckors användande. Jag är glad att se att huden faktiskt har stramats upp så att det inte längre är någon överhängande fara för förändringar kring ögonen. Eftersom huden i det området är så tunn förstår jag att det är svårare att påverka den med tillförda krämer, men till slut gick ju även det.

Ett annat ålderstecken jag har sett är fina linjer under ögonen som förgrenar sig likt nerverna på ett blad nedåt kinderna. Det hade jag också hoppats på hjälp mot, men där har jag inte varit lika lyckosam. Jag antar att det är med Skin Best Eyes som med de övriga krämerna i serien: de stimulerar spänsten inifrån, men är inte lika näringsrika och fuktgivande. Förmodligen borde jag hitta en annan ögonkräm som står för det och smörja in under ögonen. Men från ögonlocken och upp till brynet fortsätter jag med Skin Best Eyes.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

