Clarins Rouge Eclat Woodrose

clarins_rouge_eclat_woodroseKvaliteten på läppstiften i Clarins serie Rouge Prodige gör att de hör till mina absoluta favoriter: krämiga, färgrika, skönt doftande och med lång hållbarhet på läpparna. Men jag kan ju inte avhålla mig från att titta efter nya läppstift, så till sist blev det dags för mig att prova Clarins litet äldre serie Rouge Eclat.

Woodrose, läppstiftet jag har från den serien, är en fin mellanrosa som drar litet åt det kalla hållet men som nog är tillräckligt neutral för att kunna bäras av dem med varmare färger.

Läppstiftet är lätt att måla på, och i jämförelse med Rouge Prodige är det litet mer glansigt och mindre täckande. Det är ju en smaksak vad man föredrar, och vissa dagar är det till och med vad jag, kräm- och färgälskaren, är ute efter. Dessutom sitter färgen bra under vardaglig användning – visst färgar den av sig på glas och muggar, men tillräckligt mycket sitter kvar för att det inte skall se konstigt ut.

wp-1475335608062.jpg

Tyvärr känns det inte som att läppstiftet ger läpparna fukt och vård. Efter några timmars användning känner jag till och med litet sveda i läpparna, sämre än innan jag lade på färgen! Det är ju inte bra. Nej, jag behöver inte ångra alla år jag avstod från att satsa på Rouge Eclat, för det finns bättre läppstiftsserier att fördjupa sig i.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

