Maison Crivelli Papyrus Moléculaire

Beskrivningarna av Maison Crivelli Papyrus Moléculaire skiljer inte mellan topp-, hjärt och basnoter, men det jag känner först och starkast är lädernoten, vilket är litet ovanligt. För några är just den säkert lockande, men för egen del är jag glad när den dämpas och mjukas upp av alla andra ingående ingredienser. Det sker ganska snabbt, men tillsammans med svartpeppar, koriander och morotsfrön är doften ändå ganska skarp i några minuter.

Jag vet inte exakt hur papyrus luktar men litar på Maison Crivelli och den ansvariga näsan Leslie Girard. När allt börjar blanda sig och mjukna finns där också elemi-kåda,  sandelträ och tobak. Inspirationen till doften är för övrigt så här spännande:

The defining adventure: an encounter with tattooed women smoking cigarillos and weaving papyrus leaves.

De älskliga noterna tonkaböna och amyris finns också i kompositionen, och det den lämnar efter sig som längst är en sötma med karaktär där jag tycker mig känna igen kokos fastän andra recensenter talar om mjölkighet. Men då en kryddig mjölkighet med tillräcklig originalitet för att få ta plats i min doftgarderob och ackompanjera mig många dagar framöver.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i dofter, sidenscarves och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.