NOBE Oat Wonder Calming Moisturizer

I NOBEs Superfood Skincare Oat Wonder® Calming Moisturizer ligger fokus på, inte oväntat, havreolja som aktiv ingrediens. Eller inte överaktiv, för den här krämen skall vara lugnande för hyn och havren skall hjälpa till att hålla kvar fukt i huden. Jag har använt den i flera veckor och är lagom nöjd med den. Konsistensen är inte helt slät vilket är litet spännande, men som en lätt kräm som följsamt går att fördela över ansiktet.

Jag är inte känslig för starka dofter men noterar att alla kanske inte gillar den litet söta 80-talskänslan från Oat Wonder Calming Moisturizers doft. Dock känns den inte längre så snart den ligger på huden.

Det viktigaste är ju resultatet och jag tycker att jag får den fukt och omvårdnad jag behöver. Då jag har blandhy är produkten helt rätt för användning över natten, men känns aningen klibbig då jag har den över dagen så jag sparar den till dagar då ingen skall se mig. Trevligt, det är mycket möjligt att jag köper den här krämen igen.

Version 1.0.0

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i hudvård, krämer och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.