Chanel Rouge Allure L’Extrait Rose Invincible

Läppstift vars priser rusat över sexhundrakronorsstrecket, kosmetikmärken som är för fina för att låta sig smutsas av tillfälligt sänkta priser – egentligen ogillar jag och undviker bådadera. Men Chanels läppstiftsserie Rouge Allure L’Extrait passar in på båda punkterna, och ändå kändes det oundvikligt att jag skulle skaffa ett exemplar därifrån redan innan jag hunnit prova dem. Och sedan provade jag ett och föll som en fura. Visserligen var det litet svårt att hitta en färg som matchar mina kalla hudtoner, men Rose Invincible blev mitt val och oh, så vacker den är.

Det är alls ingen rosa ros utan en skön röd med en dragning åt blått. Konsistensen är helt fantastiskt krämig och generös, vilket syns både på swatchen nedan och på mina läppar. Så rikt pigmenterad, blank – och mycket skön på läpparna. Ja, oundvikligen färgar den av sig på koppar och glas men mycket stannar kvar och ligger kvar jämnt de närmaste timmarna, och tack och lov utan att fjädra ut sig utanför munnens konturer.

Chanels Rouge Allure L’Extrait-serie verkar helt underbar. Jag vet inte om jag kommer att hitta någon annan färg som passar mig, men om jag gör det så tror jag inte att jag kommer att kunna stå emot att köpa den. Frågan är bara varför inte alla andra märken också skapar läppstiftsserier som är så här ljuvliga, och helst då de i rimligare prisklasser? Förmodligen, förhoppningsvis kommer de att göra det snart.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i läppstift och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.