NIOD Hydration Vaccine

NIOD står för Non Invasive Options in Dermal Science och vill förse världen med hudvård som använder sig av den allra senaste tekniken och de mest effektiva ingredienserna. Deras Hydration Vaccine är en ansiktskräm som skall ”försegla” hyn så att hudens egna oljor och syror stannar på plats, samtidigt som krämen adderar fukt medelst egna ingredienser hämtade från mangosmör, blå alger, svamporganismer med mera.

”Vaccinet” är egentligen inte en kräm utan en tjockflytande salva med fudge-liknande konsistens. Hur mycket jag än försöker att ta pyttelitet tar jag visst alltid för mycket, så även om krämen sjunker in väl finns det alltid fläckar där det ligger kvar ett lager på ytan av min hud som känns litet klibbigt. Det märker jag extra väl de dagar jag har använt Hydration Vaccine på morgonen.

Jag är dock väldigt tacksam över att jag kan använda Hydration Vaccine på morgonen! Då jag har blandhy vill jag ju gärna ha en kräm som håller huden matt, och det gör den här produkten verkligen – på gränsen till för matt, faktiskt! Men det är ändå bra, och gör den förmodligen till ett utmärkt underlag för färgade dagkrämer.

Resultatet av några veckors användning är att det känns som att Hydration Vaccine ger min hy en hel del fukt och smidighet. Dock kan den kännas litet skrovlig på ytan, och jag märker inga av de uppstramande egenskaper som andra mirakelkrämer kan ha nuförtiden. Hydration Vaccine är bra på sitt sätt, och även om jag vill komplettera med andra krämer , serum och annat kan den och andra produkter från NIOD nog försvara en plats i min hudvårdsrutin.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i hudvård och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.