Alûstre Spectre 175 – 225 The Privé of Pheromonic Pleasure

Kanske borde jag ha frågat någon annan om denna feromon-doft lockade dem till mig, men jag börjar med att avgöra själv vad jag tycker om The Privé of Pheromonic Pleasure från Alûstre. Den initiala puffen är litet maskulin, men mjukas snart upp i något som mycket väl kan vara en allmängiltigt lockande unisexdoft. Det är hasselnöt i toppnoterna och hasselnötsmjölk i hjärtnoterna, men inte i den varma, omslutande form som denna nöts noter kan ha utan spetsigare, vilket förstärks av bilden av gröna hasselnötter på Alûstres sida för denna EdP.

”Agrestic (rustik) Effects” och ”Aldehydes” skall följas av de minst lika luddiga beskrivningarna ”Ozonic & Addictive Accord” men också ligusterblomma. Riktigt så skarp som man kan tro blir ändå inte Pheromonic Pleasure, men ändå frisk på ett kryddigt sätt. Pustarna av nytvättat kanske kommer från ambran, ekträet och sandelträet i basnoterna. De ger en sötma som gör doften älsklig även för bäraren, och gör den också till en ”nära-huden”-doft vilket säkert var meningen. The Privé of Pheromonic Pleasure är originell men lättälskad, en bra kombination.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i dofter, parfymer och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.