Bvlgari Goldea The Roman Night

Bvlgaris Rose Goldea imponerade mer än jag hade förväntat mig, och när jag nu provar Goldea The Roman Night blir jag än en gång fascinerad. Det finns i den första puffen en känsla av rent och snyggt, av svartpeppar som ibland kan kännas tvålig på ett bra sätt. Här åtföljs den i toppnoterna av bergamott och mullbär vilket inte drar åt billiga rengöringsprodukter utan tvärtom fördjupar doften.

Jag tycker allt att chypre-aspekten ger sig till känna före blommorna i hjärtnoterna: det kommer en skön strävhet från mossa, vetiver och patchouli ganska snart därpå. Det är först efter någon timme som hjärtnoterna blommar ut: ros, tuberos, pion och nattblommande jasmin. Där är det nästan så att sötman slår över i för mycket av det goda. Sedan är det blommorna som stannar kvar längst, även efter att sötman har dämpat sig litet. På något sätt är The Roman Night saftig. Det är en spännande natt som Bvlgari vill locka ut oss i!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i parfymer och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.