Clarins Tonic Bath & Shower Concentrate

Nej, oljan för kroppen från Clarins, Tonic Body Treatment Oil, var ingen mirakelkur för min hud, men det är något i doften och krånglet som gör att den känns seriös. Krånglet med oljan som kladdar av sig hoppar jag över, men doften finns även i Clarins övriga (ganska stora) serie med Tonic-produkter. En av dem är duschkrämen Tonic Bath & Shower Concentrate, som namnet till trots inte är så koncentrerad att den blir svår att använda i duschen; det är bara att tvåla in sig som med en vanlig duschkräm.

Och så sveps man in i den sköna kraftiga doften av rosmarin, geranium, mint och tallbar! Jag har inte riktigt tålamod att gå på spa eller låta vattnet strila över mig någon längre tid, utan det som gör mig nöjd är friska dofter och en känsla av direkt effekt. Bådadera bjuder Clarins Tonic Bath & Shower Concentrate på. Men vad som också är bra är att den starka, kryddiga doften inte hänger kvar efter avsköljning, för det skulle gå emot de parfymer jag oftast använder. Men doften finns kvar i mitt minne när jag vill tänka på den.

Den här duschkrämen skall ”tona” huden vilket inte betyder så mycket, varken i ordens uttydning eller i verkligheten. Men det gör inget, det räcker att den gör rent milt och väl och låter mig tänka mig att jag just varit på spa och är pigg och fräsch för resten av dagen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i kroppsvård och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.