The Body Shop Almond Milk & Honey Soothing & Restoring Body Lotion

Med begynnande höstrusk var det verkligen dags för en body lotion som både doftar och känns litet varm och omvårdande. Mandel kan ha en skarp not om parfymören vill det, men Body Shops blandning med honung är så mjuk och skön som jag önskade.

Det finns flera produkter i serien med mandelmjölk från Spanien och honung från Etiopien, bland annat en body butter i burk. Jag valde den lotion som säljs i tub. Den är aningen tjockflytande på ett bra sätt, ändå lätt att fördela över huden, och sjunker in så snabbt som den behöver.

Doften är inte överdrivet stark, men man kan känna den under dagen om man sniffar efter den. Min hud behöver inte speciellt mycket omvårdnad så jag kan inte svara på hur mycket soothing & restoring krämen är, men den har i alla fall bra känts bra när jag har använt den. Almond Milk & Honey Soothing & Restoring Body Lotion från The Body Shop kommer att göra höstmorgnarna litet bättre för mig.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

