L’Occitane Creme Pieds Peaux Seches

L’Occitane Creme Pieds Peaux Seches är den bästa fotkräm jag har använt. Jag använder den inte bara till fötterna utan även till händerna, så de också får samma sköna behandling. Huden blir mjuk och inte bara för stunden, utan i flera dagar efteråt, också de dagar som jag glömmer att smörja in fötterna. De många hårda partierna jag har haft invid tånaglarna och på hälarna har dag för dag mjukats upp i stort sett försvunnit.

Det skall sägas att de allra svåraste partierna, hudflikarna intill fingernaglarna, inte genomgått något mirakel av L’Occitane-krämen; de har mjukats upp men inte läkt. (Till det fungerar Eucerin Aquaphor bättre.) Men som sagt, även huden på händerna känns betydligt mjukare även de dagar jag inte har Creme Pieds Peaux Seches tillgänglig.

15% sheasmör i den rika krämen tillsammans med arnika och lavendel är det som ger goda resultatet. Den fina lavendeldoften som påminner om äldre tider och välskötta byrålådor för underkläder är en underbar bonus. Tydligen har jag missat den motsvarande handkrämen i mitt idoga genomprovande av L’Occitanes utbud, men det lär snart bli ändring på det. Ja, inte förrän jag gjort slut på den stora, dryga tuben med fotkräm, förstås, så det kanske inte blir så snart ändå.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i handkräm, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

