MAC Metallic Lips Royal Hour

Som jag har nämnt förut har jag sett fram emot återkomsten av skimrande läppstift i form av förelöparen ‘metallisk’ finish. Jag hann skaffa mig det snyggaste av MACs version Metallic Lips, nämligen den purpurfärgade Royal Hour. Egentligen var jag ute efter en blå nyans, men den jag först siktade in mig på, Anything Once, var inte så täckande som jag hade hoppats.

Royal Hour blev alltså mitt val. Den blålila färgen i läppstiftet täcker bra, så att inte den rosa färgen från mina läppar lyser igenom. Den är inte heller så krävande att få till perfekt i konturerna som till exempel den matta Visionary från Dior  – litet skimmer mjukar alltid upp ytterkanten på färgpartier vilket oftast är positivt, och det är det verkligen i det här fallet.

Jag vet faktiskt inte om jag skulle kalla Royal Hour för metallisk, för i mina ögon är det mer en rejält skimrande färg med det spännande tillägget av fint glitter som liknar det holo-glitter som en del nagellack är färgsatta med. I vilket fall som helst är det glittret fascinerande vackert och en stor anledning till att jag gillar Royal Hour. Det fanns också i Anything Once, men där var själva läppstiftsfärgen mindre täckande och därför inte riktigt vad jag ville ha.

MACs läppstift är inte alltid särskilt vårdande för läpparna, och en del varianter kan till och med torka ut mina läppar. Tack och lov är Royal Hour av god kvalitet på den fronten och känns bra under användning.

Användning, ja – det kommer inte att ske så ofta att jag använder Royal Hour, men till vissa speciella tillfällen är det precis den nyansen jag vill ha på läpparna! Jag är glad att ha nappat åt mig ett metalliskt läppstift medan den trenden finns i butikerna. Egentligen skulle jag vilja skaffa minst något till, gärna i någon  rosa eller röd nyans, men hos MAC har läppstiften börjat sälja slut, så jag tänker hålla utkik efter något motsvarande snyggt hos NYX och Maybelline, där de ju går att få till lägre priser så att det är värt att chansa även på litet vildare färger!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

