Favoriter i augusti

Månaden augusti har för mig inneburit några dagars arbete följt av några dagars ledighet och så arbete igen, i ett par varv. Ledigheterna har bland annat inneburit sköna utflykter i framtiden och rymden med silverjacka och silvernagellack! Därför har jag satsat på att vara ytterst samlad och seriös i min stil de dagar jag har varit på kontoret, för att hjälpa mig att fokusera på mitt arbete.

Jag målade naglarna med stiliga island hopping från essie. Sedan plockade jag fram tre YLBB-läppstift från Chanel, Helena Rubinstein och Lancôme, att varva med på jobbet och hemma. Här vill jag påpeka att alla läppstiften har en aning skimmer. Oh, så otrendigt! Men mig tar det tillbaka till tiden för ett tiotal år sedan när jag upptäckte att snygg och passande makeup kunde påverka hur jag upplevde mig själv, och då var läppstift med skimmer en viktig byggsten (helt enkelt för att det var det som var inne just då).

För övrigt tror jag att läppstift med skimmer och till och med glitter är på väg tillbaka snart. (De har ju alltid funnits att köpa i bredare kollektioner men det skimrande har inte lyfts fram som viktigt.) Vi har haft matta läppstift på olika format ett tag nu, och glansiga läppstift/läppglanshybrider har gjort en inbrytning. Eftersom kosmetikvärlden vill skapa nya trender och fler anledningar till att köpa nytt kommer det skimrande snart att ställas i centrum, sanna mina ord. Vi ser ju redan en början i de Metallic-kollektioner som såväl Maybelline som MAC och Dior gett ut i år. Det kommer att bli roligt. Men allra bäst är det om alla finisher får finnas kvar samtidigt, så att inte någon som håller fast vid matta, sammetsmjuka läppar behöver känna sig ute. Låt oss få välja fritt vilka trender vi vill följa!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Favoriter i augusti

  1. Eva F skriver:

    Det är bra, rätt kläder och läppstift hjälper en att känna sig professionell när det behövs. Den imponerande boken i bakgrunden är kanske också en augustifavorit, eller är den bara vald för färgmatchningen? 😀

    • styleonfile skriver:

      Skarpsynt, Eva! När jag tog fotot hade jag inte börjat läsa boken, Paul Austers Bookerprisnominerade 4 3 2 1, men tyckte att den passade som bakgrund. Nu har jag hunnit börja i den, och ja, den är en septemberfavorit! Jag är inte Paul Austers största fan men den här boken är så välskriven på många sätt. Den är över 850 sidor lång och jag har just läst 400 av den. Recension kommer på min andra blogg Kulturdelen om någon vecka, ungefär, men jag kan rekommendera den redan nu!

Kommentera

