Surratt Beauty Lipslique Lipstick Églantine

Églantine är det franska namnet på törnros eller stenros. Färgen på Surratts läppstift med samma namn är rödare och mörkare än vad jag förknippar med de skira blommorna, men de har det gemensamt att de först ser oskyldiga ut, men vid närmare studium hänför med sin sensuella skönhet. I läppstiftshylsan ser Églantine ut som en diskret brunröd färg, men…

… på sin avsedda plats gör läppstiftet mina läppar vackrare, mjukare, mer kyssvänliga! Fotot gör inte nyansen rättvisa, så ni får lita på mig när jag säger att jag känner mig ett steg närmare Lindsey Wixsons söta pussmun!

______________________________________________________________

Som synes är läppstiftet täckande, men ändå inte. Färgen är liksom suddig i sig själv, vilket har att göra med att den matchar mina egna läppar så väl trots att nyanserna inte alls är lika… Ja, det låter som många motsägelsefulla egenskaper hos ett enkelt läppstift, och kanske är jag förtrollad på något sätt, men jag är i alla fall mycket nöjd med mitt nya tillskott till läppfärgsgarderoben!

Fler detaljer att glädja sig åt är den snygga förpackningen; långsmal och grönskimrande svart. Läppstiftet är av slaget som klickas fram nanometer för nanometer och inte kan dras tillbaka i hylsan igen, ett format som väljs för produkter för vilka man vill minimera exponering mot luften och därpå följande uttorkning.

Själva läppstiftet har en krämig konsistens, är enkelt att måla på och är tillräckligt lätt att fördela jämnt över läpparna.

Väl på plats ger läppstiftet en anings klibbig känsla, en känsla som liknar det som läppglans kan ge. Det är ju glans och lyster som Surratts lipslique ger, utan att gå särskilt långt åt läppglanshållet.

Läppstiftet färgar dessvärre av sig på koppar och glas även någon timme efter påmålningen, då man tycker att det borde ha torkat. Tack och lov blir det fortfarande kvar så mycket färg på läpparna att de är lika vackra som vid påmålandet.

Bäst av allt, tillsammans med den ljuvliga färgen och krämigheten, är att läppstiftet känns vårdande för läpparna. Det känns så fort man lägger på färgen, och det känns efter att ha burit den en hel dag. Det är jag mycket tacksam för. Surratt Beautys serie med Lipslique är värd att prova för att hitta personliga favoriter – jag kommer att leta vidare bland nyanserna!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

