REN Keep Young And Beautiful Firming And Smoothing Serum

Jag har aldrig varit något stort fan av Clarins Flash Beauty Balm, trots lovord från människor i min närhet; det har känts som att min hud stramas åt av gladpack då jag provat det, och även efter att jag följt upp med fuktkräm har känslan stannat kvar, utan någon synbar effekt till det bättre. Därför blev jag orolig när jag lade först lade på den genomskinliga lättflytande gelén från REN med det uppfordrande namnet Keep Young And Beautiful. Det började dra i huden – men inte alls så farligt. Jag slappnade belåtet av.

Efter någon minut kändes min ansiktshy uppstramad, men på ett milt och inte alls irriterande sätt. RENs serum räcker inte på egen hand för mig, utan jag har följt upp med olika ansiktskrämer. Det har fungerat med så väl rika fuktkrämer som med lättare produkter, som Eucerins mattande solskyddslotion för ansiktet.

Den synbara effekten har varit OK, men vad viktigare är för mig är att hyn i mitt ansikte har känts fastare, smidigare och jämnare när jag har tvättat ansiktet morgon och kväll. Effekten har varit som störst samma dag som jag använt serumet, och sedan mattats av dag efter dag, men det är vad man kan vänta sig. Jag gillar Keep Young And Beautiful, även om namnet gör mig litet ledsen – man måste inte vara ung för att vara vacker! I alla fall gör produkten nytta för mig och jag kommer nog att skaffa fler flaskor av den.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

