Laura Mercier Caviar Stick Fog

Åhåhå, nya Caviar Sticks från Laura Mercier! Klart att jag ville prova den här matta varianten av tjocka ögonpennor från ett av mina favoritmärken: sju nya diskreta nyanser från ljust till mörkt. Av de färger som fanns passade Fog bäst för mig. Den ser ljust grå ut i sin pennform, men blir aningen mörkare och brungrå när den används.

 

______________________________________________________________

Den brungrå färgen är av slaget som smickrar många nyanser av hud och ögonfärg, och även på mig såg den fin ut. Jag måste säga att jag tycker aningen bättre om ögonpennor med skimmer i som jag har, men Fog fungerar väldigt bra tillsammans med andra, till exempel på yttre delen av ögonlocket för att fördjupa den blålila färgen Campanule från Chanel mitt på ögonlocket.

Här kommer en jämförelse mellan Fog och den senaste grå jag köpte, den skimrande Gris Ruban från Lancôme:

Vad gäller kvaliteten på produkten så glider pennan lätt över den känsliga huden kring ögonen, färgen fördelar sig lätt och kan mixas, men sätter sig och sitter sedan ordentligt under en hel dags bärande. Som sagt är jag mycket nöjd med Fog, och den kommer att få användning i mina ögonmakeuper, men jag föredrar fortfarande litet skimmer i mina ögonskuggor.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

