Favoriter i juli

Jag har varit ledig nästan hela juli, och hållit makeup och klädsel till ett minimum då jag knappt sett mig själv i spegeln. Den klassiska body lotionen från Nivea och ett läppbalsam med SPF har räckt för mig de flesta dagarna. Och så har jag läst, läst och läst! Ett tips: augustinumret av Harper’s Bazaar UK innehåller en novell av Chimamanda Ngozie Adichie.

Min finaste färgklick har varit nagellacket Bachelorette Bash från essie, en fantastisk nyans för soliga sommardagar! Eftersom jag vet när jag fick flaskan från en vän så vet jag att nagellacket är sex år gammalt, och fortfarande är av toppkvalitet. Flaskan är mer än halvfull så jag kommer nog att ha glädje av färgen i många år till!

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Favoriter i juli

  1. Marie skriver:

    Hej, först och främst vill jag tacka för en bra blogg. Jag tycker om vad du skriver om och att du uppdaterar regelbundet. Du beskriver produkterna bra och intressant. Jag tycker inte alltid som du, men det är roligt att läsa ändå och jag har fått många tips!
    Nu undrar jag om jag kan ställa en fråga? Jag tänker köpa ett eller ett par nya läppstift till hösten och undrar vilket märke som du tycker är bäst. Jag är inte så intresserad av flytande läppstift, utan mer av vanliga stift-sorten.
    Tack på förhand!
    Marie

    • styleonfile skriver:

      Hej, och tack så mycket för dina uppmuntrande ord! De betyder verkligen mycket för mig.
      Så kul att du har en fråga om något som ligger mig varmt om hjärtat: läppstift! Jag kan direkt svara att Bobbi Brown Luxe Lip Color har den bästa kvaliteten jag funnit hittills. Läppstiften har mycket färg, krämighet, vård för läpparna och sitter bra länge och väl under användning. Men vet du, eftersom du frågar så tänker jag ta en runda och gå igenom utbudet och komma med en längre post om några dagar, med mina personliga åsikter om de bästa läppstiftsmärkena.
      Ha det bra och hoppas du hittar en fin färg till dig själv, Marie!

  2. Eva F skriver:

    Grattis på födelsedagen! Jag hoppas du har en fin dag fylld med shopping och glamour!

    • styleonfile skriver:

      Tack så mycket! Jag fick till litet lyxshopping dagen innan, firade med finmiddag på restaurang på kvällen, och det kanske till och med hinner bli litet mer lyxshopping idag!

  3. pussmunblogg skriver:

    Grattis på födelsedagen i efterskott!

Kommentera

