L’Oréal Infallible Sexy Balm Clueless

På sommaren lockar det med en läcker läppfärg med sexigt namn i budgetklassen. L’Oréal har en liten serie med det spännande namnet Sexy Balm i några olika färger och en transparent.

Penn-formatet är ju populärt, om än inte hos mig, men Sexy Balm är mjukare än pennor brukar vara, så den går lätt att måla ut över läpparna. Dock ser man genast att konsistensen på Sexy Balm är ojämn – det syns på provstrecket, och det märks på läpparna, men faktiskt inte så mycket.

Jag valde den guldrosa nyansen Clueless. Färgerna är inte täckande, så de starka nyanserna blir mer genomskinliga och lättburna på läpparna. Men där är färg nog för att det ser ut som att man smaskat i sig jordgubbskräm om man ritar utanför läpparna. Ojämnheten i färgen syns inte så väl mot mina redan rosa läppar. Färgen sitter också bra under timmarna man har Sexy Balm, och glider inte utanför läpparnas konturer av sig självt.

Hur bra är då Sexy Balm som läppbalsam? Jag kände att läpparna blev mjuka så fort jag lade på det, och jag behövde inte måla på mer särskilt ofta under dagen. Men faktiskt så kändes det faktiskt på kvällen att läpparna sved litet grand. Hmm. Något i Sexy Balm funkar för ögonblicket, men inte i längden. Det är en rolig produkt som piggade upp för stunden, men ingen jag kommer att komma tillbaka till.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam, läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till L’Oréal Infallible Sexy Balm Clueless

  1. pussmunblogg skriver:

    Den har jag också! Samma färg faktiskt. Jag tycker den funkar bra på mig. Lite färg och lite balsam.

Kommentera

