Chanel Hydra Beauty Nutrition

När min ansiktshy känns skrovlig och dålig brukar jag skämma bort den med en Chanel-kräm. Visst har jag favoriter från andra märken som gör god nytta som nattkräm, men när jag inte hinner leta fram och bestämma vilken som kan passa är det alltid Chanel som jag räknar som ett säkert kort. Så väldigt synd då att min senaste räddningsaktion blev helt misslyckad!Efter en ny omformuleringsrunda i hudvårdsutbudet hittade jag inte min senaste favorit, Hydra Beauty Creme, men däremot med det ännu mer förtroendeingivande namnet Hydra Beauty Nutrition med undertiteln Nourishing Creme For Dry Skin. Jag har ju blandhy men brukar oftast välja en rikare kräm för extra verkan under natten, och det brukar också fungera bra för mig.

Inte så den här gången! Min skrovliga hy fortsatte att vara ojämn och kännas sliten, trots att jag smorde in mig med min Chanelkräm kväll efter kväll i flera veckor. Då och då lade jag dessutom på den såväl morgon som kväll, med minimal skillnad i smidighet. En session med exfolierare och rengöringsmask förbättrar tillståndet tillfälligt, men strax är skrovligheten tillbaka, dessutom ackompanjerad av ovanligt envis acne här och där.

Till råga på allt har jag under perioden befunnit mig på lugn, skön semester i en stuga mellan en skog och en sjö, med egen brunn och klar luft som brukar göra gott för såväl kropp som själ. Inte tycks jag ha dragit någon nytta av att vara långt från staden och dess föregivna föroreningar! Jag tar det som ett tecken på att jag passar bäst i höga hus, intill gator med bilar, andra människor och teatrar, muséer och andra av mina favoritnöjen. Snart är jag tillbaka i storstaden, och om det plus Chanelkrämen gör någon skillnad för min hy kommer jag att uppdatera den här posten, annars inte.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Chanel Hydra Beauty Nutrition

  1. Eva F skriver:

    Så synd att du inte blev räddad av din Chanelkräm den här gången! Tror du att den nya formulan har skulden eller kanske en kombination av annat? Hoppas verkligen att du hittar en lösning på problemet och får tillbaka din persikohy!

    • styleonfile skriver:

      Tack! Jag är inte hundra procent säker på att felet ligger hos krämen, men det var det senaste jag hade bytt ut när jag flyttade hela mitt hudvårdsprogram till en stuga vid sjön. Nu kommer jag snart tillbaka till storstaden och alla mina andra krämer, så jag kan förhoppningsvis prova mig fram till något som fungerar!

Kommentera

