L’Occitane Terre de Lumière Beautifying Body Milk

Årets nya doft från L’Occitane är Terre de Lumière, som skall framkalla känslan av den Gyllene Timmen i Provence, i solnedgången då världen badas i purpur- och gyllene ljus och ljuvliga dofter. Jag valde att utforska Terre de Lumière via deras Beautifying Body Milk, för att jag är så förtjust i både doften och känslan av L’Occitanes krämer och lotioner.

Terre de Lumière är en mäktig doft! Den är stark och söt och påminner om de stora parfymerna på 1980-talet, vilket gör mig glad – äntligen litet power suits och filofaxer! Men nej, det är ändå den naturnära, lugnande känslan som L’Occitane lyckas att förmedla mest av allt. Honung, lavendel och mandel är det som gör Terre de Lumière både aptitretande och mättande, uppbackat av akacia och tonkabönor. I Eau de Parfum:en finns även bergamott och rosépeppar med som enligt källor ger en initial friskhet åt doften, men i min lotion märker jag inget av dem.

Den första timmen efter insmörjning är doften dominant, och äve om den dämpas under dagen kan man känna den hela tiden. Efter hand övergår den i en allmän sötma, men om man anstränger sig kan man liksom ändå känna ursprungsdoften. Hade den varit litet strävare hade den liknat mogna vetefält, och det är dit tankarna går fastän doften egentligen är sötare än så. Jag tycker om Terre de Lumière, och kommer att använda min flaska med glädje men också sparsamhet, för att inte riskera att tröttna på den.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

