Smith & Cult Above It All topplack

Det var så jag först lurades in i Smith & Cult-fällan: få ett topplack när du köper två färgade nagellack. Jag faller lätt för sådana erbjudanden, särskilt när bonusen är något jag vet att jag kommer att använda (topplack behövs ju alltid!) och i synnerhet när jag länge har gått och sneglat på produkterna… i det här fallet den underbara Gay Ponies Dancing In The Snow.I ett par veckors tid är det Smith & Cults topplack med det listiga namnet Above It All som jag har använt till alla mina manikyrer, och jag är mycket nöjd med det. Det är litet trögflytande, men går lätt att måla på och fördela jämnt över naglarna. När det väl har torkat känns det inte hårt som glas, som de flesta andra topplack jag har provat, utan faktiskt litet segt, fastän ytan är hård och fin och inte repas.

Det viktigaste av allt är förstås hur väl den skyddar det färgade nagellacket från att flisa sig, och där får Above It All toppbetyg. Manikyren sitter i ett par dagar med minimalt flagande. Därefter är det inte svårare att ta bort än andra lack.

Smith & Cult ligger inte i budgetsegmentet, så nu är jag rädd för att jag har dragit på min ännu en dyr favorit… Å andra sidan förutspår jag att det kommer att vara svårt att få ut de sista resterna ur den snyggt men opraktiskt formade flaskan. Sådana frustrerande upplevelser påverkar förstås viljan att köpa något igen, så vi får se om Above It All blir en stapelvara i min nagellacksgarderob.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

