Favoriter i juni

Det är faktiskt inte kosmetika som har gett mig de största upplevelserna av skönhet i juni – eller rättare sagt, jag har fortfarande njutit av ansiktsmasker och läppstift, och jag har en massa andra glädjeämnen varje vecka! Men jag vill ju lyfta fram mina favoriter ur kosmetikvärlden varje månad, och den här gången har jag alltså inte fastnat för något speciellt.

Det jag blev allra lyckligast över var när jag hittade min älsklingsblomma freesia i butiken! Jag trodde att deras säsong redan var över och fick en fantastisk överraskning. De är så vackra på ett bräcklig sätt, och har en underbar doft som jag aldrig hittat i parfymform. (Om någon har ett förslag, berätta gärna!) Freesians doft är mycket diskret, men den spred sig i mitt vardagsrum och jag blev glad varje gång jag gick in där och kände den.

Harper’s Bazaar UK har alltid varit min favorit bland skönhetstidningar, men majnumret (ja, jag är litet sen i läsningen!) var extra välgjort. Det fina blomtemat genomsyrade hela numret, men framför allt fastnade jag för de ovanligt många kulturartiklarna. Tidskriften gjorde återblickar till tiden då Evelyn Waugh regelbundet skrev för dem, med illustrationer från de decennierna, och hade en artikel om hans mästerverk Brideshead Revisited.

Jo, litet skönhetsrelaterat: docksöta Lindsey Wixson har fått mig att vilja bära läppstiftet som hon i Harper’s fotoserie, en rosaröd nyans, bara litet suddig i konturerna. Visserligen har jag inte hennes rosenknoppsläppar och kommer inte att försöka få det, men jag tänker pröva mig fram tills det ser fint ut även på min smala, glada mun.

På tidningsomslaget har jag lagt ett läppstift som inte passar till körsbärspussar, men väl varit en trogen favorit ända sedan i vintras; min Lancôme Rouge In Love i Rouge Sulfureuse. Nu är den snart slut! Jag får leta upp ett nytt ”default-läppstift”, ett jag väljer ofta för att jag vill att det skall ta slut, men som också är snyggt och vårdande för läpparna. Tack för den här tiden, Rouge Sulfureuse!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Favoriter i juni

  1. Eva F skriver:

    Det ser ut som väl använd tid och ett bra komplement till krämer och färger! Skönhet kommer ju också inifrån. Underbar bukett!

Kommentera

