L’Occitane Arlésienne Beauty Milk

Så var det dags för mig att prova en ny (för mig) doftserie från L’Occitane. Jag hade sniffat tidigare på Arlésienne och bedömt att den skulle passa för varmare dagar, och det var helt rätt. Den underbara blandningen av ros och viol är så frisk att den livar upp och känns sval och skön under de hetare sommardagar som varit. Den är litet skarp just när man smörjer in sig, men dämpar sig snart till en diskret bakgrundston under hela dagen – för att flamma upp igen när jag går och tränar på kvällen, och då hjälpa mig att känna mig fräsch även under de svettigaste övningarna. Mycket bra!

Det är som sagt ros och viol i doftblandningen, och även om violen inte är så stark som den kan vara ger den sin intressanta kyla till Arlésienne. Där finns också saffran som kan kännas i sig, fastän den är väl ihopblandade med resten. Doften är litet pudrig och har det söta-men-inte-sockersöta grundackord, blommor och puder som de flesta av L’Occitanes blommigare doftserier har.

Konsistensen på krämen, som litet insmickrande kallas Beauty Milk, är skön och ger min inte så kräsna hud all den fukt och omvårdnad den behöver. Arlésienne passar perfekt i sommar, och jag är faktiskt så nöjd med den att jag skaffade ytterligare en flaska Beauty Milk häromdagen. Den gör sig säkert också som duschkräm, så vi får se om en sådan letar sig hem till mig efter hand.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till L’Occitane Arlésienne Beauty Milk

  1. Eva F skriver:

    Jaha, nu har du triggat min köplust igen! Men det är bara bra. L’Occitanes dofter är bland de bästa dofter jag vet, och body lotions går ju alltid åt!

    • styleonfile skriver:

      Så bra att jag kan inspirera till att botanisera bland L’Occitanes vackra blomdofter! De kommer att göra dig glad länge till. Jag gick ju till butiken häromdagen, som sagt, och bullade upp inför sommaren…

Kommentera

