IsaDora Pearl Glow

Det är mycket listigt av IsaDora att komma ut med en kollektion till sommaren som glittrar så snyggt som Get The Glow. Ansikte, läppar och naglar kan man försköna med Glow-produkterna, som lyckas se hett somriga och skönt kylande ut på samma gång. Det var nagellacket som intresserade mig mest, och som tur var började jag med ett av de ljusaste Pearl Glow, det vita med rosa skimmer i.

Vid första påmålningen blev jag förvånad över hur rosa naglarna blev! Det som såg mest vitt ut i flaskan blev rosa på naglarna, därför att mediet som glittret flyter i egentligen inte är vitt utan genomskinligt. Därför lyser mina rosa nagelbäddar igenom, och den skära färgen i glitterbitarna dominerar extra bra.

Visst hade jag hoppas på litet mer av isigt vitt, som en snödrottning mitt i sommarsolen, men skimret från glittret är så underbart att jag faller för det också. Nagellacket sitter inte riktigt lika bra som IsaDora-lack brukar, men är lätt att ta bort utan skrap, och det gillar jag mycket. Jag kommer nog att använda Pearl Glow en hel del i sommar, och säkert inte kunna hålla mig från de gröna och lila varianterna också.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till IsaDora Pearl Glow

  1. pussmunblogg skriver:

    Dom är så fina! Jag ska köpa ett av nagellacken och läppglansen. Jag har bara inte gjort det än.

Kommentera

