L:A Bruket Handcrème Lemongrass

Smaken av citrongräs är något som delar människosläktet. En del älskar den och tycker att den förhöjer utvalda maträtter, medan andra tycker att den är otrevlig. Säkerligen finns det lika spridda åsikter om citrongräs som doftsättning i kosmetika, så det gäller att vara försiktig när man använder dem, både för sin egen och för omgivningens skull.

Lemongrass, citrongräs, kan uppfattas som tvålig i mat av dem som inte gillar den. L:A Brukets handkräm med namnet Lemongrass har en doft som är mycket lik växten använd i matlagning, och även i det här sammanhanget hamnar den mitt emellan såpa och krydda. Det är inte som att tvåligheten ökar när doften hamnar i en kräm, men det är inte heller så att kryddegenskapen tar över och drar tankarna till en ångande asiatisk gryta.

För egen del gillar jag citrongräsdoften skarpt, men skarp är också vad den är så jag väljer att bara smörja in mig med den på kvällen, ur nos- och nyshåll för människor som kan irriteras av den. Själva handkrämen är ju suverän, den bästa jag vet, gör händerna lena och mjukar upp hårdheter på lång sikt – det visste jag ju redan. Just nu tycker jag också att Lemongrass är den bästa av L:A Brukets doftsättningar, och njuter litet extra varje gång jag använder den.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

