Smith & Cult Bang The Dream

Efter att ha fallit handlöst för de fantastiska glitterlacken Gay Ponies Dancing In The Snow och Vegas Post Apocalyptic, för att inte tala om det pålitliga överlacket, är jag nästan kär i märket Smith & Cult. Häromveckan blev kärleken så stor att jag var tvungen att gå ut och köpa ett nytt nagellack från dem, vilket som helst, jag ville bara ha det snyggaste!

Det snyggaste jag hittade var Bang The Dream, en mörkt gråsvart färg med en aning blått och ett skimmer finfördelat genom hela flaskan. När man målar ut lacket på naglarna blir det precis lika fint. Första lagret blir så tunt och ojämnt att man hinner oroa sig litet, men redan med andra lagret blir nagellacket heltäckande och ser ut att ha ett djup som inte motsvarar lagrens tjocklek. Faktiskt är detta det närmaste jag har kommit mitt gamla dröm-lack Chanel Vernis Cosmique – efter tjugo år har jag äntligen hittat en värdig ersättare!

Bang The Dream, toppad med Smith & Cults eget överlack, håller mycket bra i ett par dagar, och är lätt att ta bort med skonsam remover. Min kärlek till Smith & Cult blev inte stillad, tvärtom, jag längtar efter att prova mer från märket – nagellack och annat!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Smith & Cult Bang The Dream

  1. Eva F skriver:

    Väldigt snygg färg! Det är gott att höra att nagellacket har bra kvalité också.

Kommentera

