Urtekram Morning Haze Shampoo och Spray Conditioner

Jag är förvånad över hur väl Urtekrams leave in-balsam fungerar! Jag är inte så van vid produkter som man sprayar i håret, så jag visste inte hur mycket man skulle behöva använda av spraybalsamet. Jag har använt det ganska mycket och i olika mängd, och det känns som att jag inte har kunnat göra fel. När jag har sprayat mycket överallt har håret inte blivit krispigt, och när jag har sprayat mindre har håret ändå känts mjukt och följsamt när det har torkat. )Jag har alltså använt balsamet i handukstorrt hår, så jag vet alltid inte hur det fungerar vid användning i torrt hår.)

Med det sagt har håret inte varit helt till sin fördel under de veckor som jag ofta använt Morning Haze Spray Conditioner. Det har varit litet spretigt och torrt i topparna de senaste åren, även direkt efter frisörbesök, och under den här perioden blev det en bit värre, tills jag räddade läget med en dyr inpackning jag litar på sedan innan (Kérastase).

Morning Haze Shampoo löddrar inte vid användning, och känns också litet svår att fördela över skalpen när håret är blött. Det har lett till att jag använt ganska mycket produkt, vilket ju inte är så miljövänligt och går tvärs emot vad de flesta andra schampotillverkare brukar stoltsera med (”använd produkt av en ärtas storlek, mer behövs inte!”).

I början av användandet kändes det inte som att hårbotten blev riktigt ren av Urtekrams schampo; efter bara någon dag kändes det som att jag behövde tvätta håret igen, och jag vill helst kunna vänta två dagar. Men efter ett tags användning samt varvande med annat schampo kan jag inte kategoriskt säga att schampot inte gör tillräckligt rent, för mitt hår tycks ha vant sig. Dock känns det fortfarande som att jag måste pumpa ut extra mycket av produkten för normal användning.

Urtekram Morning Haze Shampoo och Spray Conditioner hör inte till de bästa hårvårdsprodukter jag har prövat, men jag kommer att använda dem tills de är slut.

*** pressprov ***

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hårvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Urtekram Morning Haze Shampoo och Spray Conditioner

  1. Ping: Urtekram Morning Haze Conditioner | Style On File

Kommentera

