Rituals Shower Foam i Yogi Flow

Indian Rose & Sweet Almond Oil ger doft och innehåll till Rituals duschskum med namnet Yogi Flow. Det blir en rik, tung doft som är litet för stark för mig, men som dock går an till mina relativt snabba morgonduschar.

Rituals duschprodukter är inga vanliga flytande tvålkrämer, utan pumpas fram genom ett pumphuvud och ger lödder så fort man startar intvålningen. Rituals kallar formatet unikt, och talar om fördelarna, men för egen del tycker jag bara att metoden är krånglig och opraktisk. Det tog ett tag att få kläm på hur mycket (litet) jag skulle pumpa ut för att inte översvämmas av skum, och även efter några veckors användning hamnar det ändå skum litet här och där runt om, hur försiktig jag än är. Främst av allt irriteras jag ändå av att jag upplever att löddret inte känns som lika bra rengöring som en flytande tvålprodukt. Det kan förstås vara inbillning, men jag föredrar ändå vanliga duschkrämer. Jag kommer förstås att göra slut på pumpflaskan från Rituals för att inte slösa, men inte skaffa någon ny.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

