The Body Shop Vitamin E Moisture Cream

Under många år var The Body Shop den bästa affären jag visste. Skönhetsprodukter i fina färger och dofter! Med ingredienser hämtade från lokala projekt i utvecklingsländer! I flaskor man kunde fylla på och använda igen! Till priser som passade min strama studentbudget! Åren gick och Body Shop och idealen och jag drev ifrån varandra, men de finns fortfarande på min radar. Härommånaden fick jag också idén att gå tillbaka till den ansiktskräm jag använde och älskade under mina studentår, Vitamin E Moisture Cream.

Burken har krympt, men innehållet har samma milda rosa färg och förtroendeingivande doft. Under några veckors tid har jag använt den som nattkräm och fått en nostalgitripp på köpet varje kväll.

Min hy har förändrats på det tjugotalet år som gått sedan jag först använde krämen, och säkert har innehållsförteckningen gjort det också, så jag var förberedd på både succé och misslyckande. Men sammantaget är jag nöjd med vad den lätta krämen gör för min hy; direkt efter insmörjning känns huden genomfuktad och vid nästa tvätt känns den len och smidig. Dock känns det som att den inte ger riktigt tillräckligt med näring för att vara ett gott alternativ i längden; vissa partier i ansiktet blir inte så släta och smidiga som med andra krämer.

Jag kommer att använda hela burken Vitamin E Moisture Cream, i ansiktet och nedåt för att göra nytta även för urringningen. Därnäst kommer jag att välja en rikare kräm som passar bättre för min 40+hy, men det är bra att veta att jag kommer att kunna varva med den fina Body Shop-krämen då och då.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

