Chanel Rouge Coco Gloss Amarena

Förvåningen var stor bland kosmetikintresserade när Chanel pensionerade sin läppglansserie Glossimer, en produkt som hyllats sedan starten för sin kvalitet i färg och hållbarhet. Visst måste då ersättaren, Rouge Coco Gloss, vara ännu bättre? Det kunde man hoppats, men tyvärr är det inte så, enligt min mening.

Förutom för YLBB, föredrar jag läppstift och gloss som ger tydlig färg åt läpparna, så jag valde ett Rouge Coco Gloss med en fin röd färg, Amarena.

Så snygg som på min arm blev den dock inte när jag lade den på läpparna. Åh, så ojämnt den fördela sig! Jag höll på väldigt länge, med mycket doppande och duttande, och ändå kunde jag inte få färgen jämnt fördelad, vilket syntes mest i läpparnas konturer och i de ganska grunda veck jag har i läpparna. Det var en stor besvikelse.

Bilden gör inte tillräckligt för att visa hur flammigt färgen och glittret lade sig trots min noggranna applikation. Jag skulle säga att felet ligger både i konsistensen hos läppglanset och den stumma, hårda applikatorn.

Problemet med ojämn färg blir förstås mindre om man väljer en mindre distinkt färg, eller om man lägger glanset ovanpå ett lager av läppstift. Men jag tycker att ett läppglans skall kunna användas på egen hand, och är mycket missnöjd med Rouge Coco Gloss, speciellt som den kickat ut det överlägsna läppglanset Glossimer.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Chanel Rouge Coco Gloss Amarena

  1. Eva F skriver:

    Det var ju synd. Jag gillar ju även diskretare färger, så jag kanske slår till på en annan av färgerna. Jag har spanat in dem ett tag och planerar ett gloss-köp som present till mig själv! Tack för varningen!

  2. Hermia Says skriver:

    Började på en roman igår om Coco, Den lilla svarta, hoppas boken är bättre än Chanels gloss… 🙂

Kommentera

