Sally Hansen Diamond Strength Hardener

I ett par veckors tid har jag använt Sally Hansen Diamond Strength Hardener som underlack. Klart man vill ha diamanthårda naglar! Den sortens produkter som stärker naglarna fungerar olika för olika personer, och kan ge obetydliga eller konstiga resultat eller till och med irritera naglarna för en del medan de fungerar utmärkt för andra.

För min del kan jag säga att Sally Hansens produkt har fungerat bra som underlack till de färgade nagellack jag har lagt på. Dessutom är naglarna i bättre skick än de varit på ett tag, och även om det kan ha andra orsaker (jag har gjort en del annat för att stärka naglarna samtidigt) så tyder det på att produkten inte påverkar naglarna negativt. Det är bra, och jag kommer att fortsätta använda flaskan och inte ha något emot att skaffa en ny när den tagit slut.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sally Hansen Diamond Strength Hardener

  1. Hermia Says skriver:

    Den där coola flaskan går nog inte att få tag på i Gävle men bloggposten blev en bra påminnelse om att jag borde ha underlack (och säkert också överlackar). Lackar på lite då och då men är verkligen slarvig med grundskyddet..

    • styleonfile skriver:

      Vill man slippa få flagor och behöva ta bort och/eller måla om så ofta så är det en stor hjälp att ha under- och överlack! Mavala och IsaDora finns ju litet överallt och har bra produkter. Mavalas Minute Quick-Finish, till exempel, är precis så bra som den låter!

Kommentera

