Starry Swirl

Jag har länge sett på de vackra galaxhängena Sarah Burchill, Artisan of the Weird and Wondrous skapar. Av alla hennes glaskreationer är det galaxerna jag dras till: i skönt runda, tunga glaskulor syns en helt ny värld av glittrande stjärnor.

Varje smycke är skapat för hand och alla har därför unika mönster. Det hänge jag till slut föll för efter att beundrat alla framför mig var ett som drog litet mer åt rött, som en eld, men fortfarande med den fascinerande spiralformen som liknar Vintergatan, vår egen galax. Jag tänker på den som Starry Swirl efter några mycket bra böcker jag har läst.

Smycket är som sagt tungt och blänkande lent, och jag låter det hänga strax under halsgropen så att jag kan hålla upp det och se på det även när jag bär det själv.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i smycken. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Starry Swirl

  1. Ping: Favoriter i maj | Style On File

Kommentera

