clinique smart custom-repair serum

Cliniques smart custom-repair serum lovar att ”reparera[r] de skador du ser och de du inte ser. Skräddarsydd behandling av pigmentförändringar, linjer och rynkor eller slapp hud. Få den vackraste versionen av din hud. Oavsett ålder.” Jag kan bara hålla med om att det är smart, att inrikta sig på alla åldrar och alla försämringar! Då kan man ta på sig äran för varenda liten förbättring i huden. Jag låter cynisk, och det är jag, men ändå tillräckligt nyfíken för att vilja prova, vilket jag har gjort under några veckors tid.

Instruktionerna för användning säger att två tag med pumpen skall ge nog med produkt för att kunna fördela över hela ansiktet och stryka ut resten över halsen. Det kan vara något fel på mitt pumpmunstycke, för även fem pumptag ger så litet serum att jag har svårt att få det att räcka. Till det kommer att serumet är litet trögflytande och därför ännu svårare att fördela jämnt.

Min hy var i relativt bra skick från början, och det höll i sig under användandet av Cliniques serum. Som jag är över 40 år har min hud blivit slappare, och det är främst spänsten jag vill behålla. Där har jag ju fått de bästa resultaten av Biotherm Skin-Best; en föryngring inifrån. Nästan inga andra produkter har kunnat mäta sig med det, och inte heller Cliniques serum.

Den förbättring i smidighet som jag ändå känner av smart custom-repair serum upplever jag under timmarna efter att jag har använt det. Har jag inte smort in mig en morgon känner jag inte av den under dagen, och varje kväll/morgon vid ansiktstvätt har effekten klingat av till inget. För mig är inte Cliniques serum tillräckligt bra för att köpa igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

