Lancôme L’Absolue Rouge i Rose Reflet

Vad är det här – ett ljust rosa läppstift, med litet skimmer till och med? Är det 90-talet som har kommit tillbaka, kanske? Nej, sådan tur har vi inte, men vårsolen lockar till att leta efter lätta, söta färger. Jag älskar fortfarande krämiga, rosaröda läppstift, men ville ha en ljus och lättburen färg att ha till vardags.

Lancôme har uppdaterat några klassiska läppstiftsfärger med nya nyanser och finisher, och en formula som lovar Hydrating & Shaping. Av de tre finisher som finns; Sheer, Matte och Cream; är mitt val Rose Reflet av varianten Cream vilket innebär en sidenfinish liksom upplyst inifrån. Visst är det oundvikligt att man börjar längta efter det efter alla år med matta varianter? Och att man ändå inte vill ge upp den sköna matta ytan heller?!

Läppstiftet går lätt att måla på, och håller tillräckligt väl utan att kladda av sig på koppar och glas under dagen. Nu får vi dock ta i beaktande att Rose Reflet är en diskret färg nära mina läppars egen nyans, en riktig Your Lips But Better, så om den skavs av syns det inte speciellt mycket.

Under användandet känns läpparna lagom omhändertagna och fuktade. Dock hör inte L’Absolue Rouge till de allra mest vårdande läppstift jag har provat; det är inte det jag skulle vända mig till om läpparna sved och behövde hjälp. Dock är kvaliteten som sagt tillräckligt god för att min Rose Reflet skall fungera riktigt bra som läppfärg för varje dag.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

