Urtekram Morning Haze Hand Cream

Sedan tidigare tyckte jag om Urtekrams Aloe Vera-handkräm, och den nya handkrämen i serien Morning Haze tycker jag ännu bättre om. Det är främst för att den doftar som en lotion som jag brukade bli insmord med efter skönhetsbehandling, och jag är mycket glad att ha tillbaka den doften i mitt liv. Litet balsamiskt doftar Urtekrams kräm; en botten av tränoter men med ett distinkt inslag av medicinalväxter.

En viktig sak är att doften är diskret, så att den inte borde störa ens medmänniskor alltför mycket. Ännu viktigare är förstås hur väl handkrämen uppfyller sitt ändamål; att göra händerna mjuka. Där fungerar produkten som den skall; händerna känns lena (om än litet fuktiga) direkt efter insmörjning, och det känns också som att den verkar på längre sikt och inte bara för stunden.

Jag har handkrämer som uträttar underverk – mjukar upp de hårda partierna intill naglarna, framför allt – men Urtekram Morning Haze Hand Cream hör inte till dem. Det är det ändå mycket få handkrämer som gör.  Jag är mycket nöjd med resultatet av Urtekrams nya handkräm och har den i handväskan för snabba uppmjukningar av händerna under dagen.

*** fotnot: pressprov ***

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i handkräm och märktes . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Urtekram Morning Haze Hand Cream

  1. Pingback: Urtekram Morning Haze Body Lotion | Style On File

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.