Clarins Instant Eye Make-Up Remover

Det finns mascaror som ger fantastiskt resultat – mörka, långa fransar med fin böj – men är svåra att få bort. En av dem, min favorit, är Clarins Wonder Perfect Mascara. Ingen av mina removers lyckades få bort allt; även om jag gned på fransarna (och det vill jag ju inte!) satt det ofta kvar flagor som svärtade och irriterade. Lösningen borde väl vara att använda Clarins egen remover? Jag skaffade den och hoppades på lycka.

Nej, tyvärr, ingen lycka med Clarins Instant Eye Make-Up Remover heller. Inte heller den lyckades få bort allt av Wonder Perfect Mascara utan gnugg. Den gjorde heller inga underverk med BeneFit They’re Real! mascara, en annan ökänt svårtvättad mascara.

För övriga mascaror jag har provat under tiden, normalsvåra att ta bort, har Clarins remover fungerat bra, så jag kommer att fortsätta använda den flaska jag har tills den är slut. Dock kommer jag nog inte att köpa den igen, och det är delvis för den nämnda besvikelsen, delvis för att jag ogillar doften. Jag brukar inte leta efter oparfymerade produkter och brukar gilla doftsättning i det jag använder, och speciellt Clarins brukar ge sina produkter fantastiskt fina dofter! Men just den här removern har litet väl stark och udda doft, och det passar ju extra dåligt för något man baddar kring ögonen. Clarins remover är alltså en ganska bra produkt, men inte tillräckligt bra för mina behov.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, mascara och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

