Avène Cold Cream Nourishing Lip Balm

Ett läppbalsam i stickform är oftast mest praktiskt, och jag vill alltid ha ett riktigt bra i handväskan. När det var dags att skaffa ett nytt hittade jag ett från det pålitliga märket Avène på apoteket, så det fick bli min nästa vardags-räddare.

Avènes läppbalsam är lagom mjukt för att lätt kunna spridas ut över läpparna, jämnt och inte för tjockt. Det är inte blankt som ett läppglans utan mer diskret, och ett OK underlag för läppstift.

Den vårdande effekten är bra; inte i toppklass, vilket behövs under kalla och torra vintrar, så jag får hjälpa till med Eucerin Aquaphor då och då över natten. Men Avènes läppbalsam hör ändå till de bästa av de som finns att få i stickform.

Läppbalsamet har en svag honungsdoft, vilket är det enda jag ogillar. Honungsnoter i kosmetika blir lätt artificiella om de inte blandas ut med andra noter, och så är fallet här. Men doften är inte tillräckligt påträngande för att få mig att lägga undan läppbalsamet; tvärtom hamnar det på min lista över sådant som jag kan tänka mig att köpa igen. Det viktigaste är ändå den vårdande effekten på läpparna, och den är jag mycket nöjd med.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

