Transderma O Optimal Booster Serum

Jag hade inte förväntat mig några underverk av den lilla ampullen serum som legat i min necessär för prover i snart ett år. Min hy var i god form efter en kombinerad användning av Biotherms Skin Best-produkter och Diorkrämen Hydra Life Pro-Youth Silk Creme, och provförpackningen såg inte ut att innehålla mycket. Men den räckte riktigt länge, och hann ge märkbar och god inverkan på min hy.

Det är bra att produkten levereras via pump, så att den hålls ren och undan från luftens inverkan. Några droppar i handflatan räcker och fördelas lätt över ansiktet. Hyn hettar faktiskt litet då jag klappar in det lättflytande serument, som snabbt sjunker in i huden. Efter några minuters väntan (eller kortare) följer jag upp med krämen från Dior.

Efter fyllda fyrtio har huden i mitt ansikte blivit slappare, vilket nog egentligen inte är synligt för någon annan än för mig. Men jag märker av det morgon och kväll vid rengöring och insmörjning, och vill gärna känna den där smidigheten som jag är van vid. Kombinationen med Transdermas serum och Diors sköna kräm på kvällen har gjort min hy jämn, fast och len, vilket gör mig glad och nöjd varje gång jag tvättar ansiktet eller ser mig i spegeln. Jag planerade ivrigt att fortsätta med den här hudvårdsrutinen, tills jag såg prislappen på serumet. Jag kommer att göra ett uppehåll när provflaskan är slut, leta efter ersättningar litet mer inom min budget och utvärdera. Men efter så gott resultat på så kort tid är det mycket lockande att vika några tusenlappar på Transdermas produkter.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

