Smith & Cult Gay Ponies Dancing In The Snow

Bara namnet är ju helt underbart! Men det var det vackra rosa glittret som fick mig att först plocka upp flaskan för några månader sedan. Nej, jag köper inte allt som glittrar, men efter att ha haft det snygga nagellacket från Smith & Cult i tankarna länge var det häromveckan läge att införskaffa det.

Själva lacket är i princip genomskinligt, men glitterflagorna har rosa färg. På lillfingret syns det hur det blir med två lager av bara Gay Ponies Dancing In The Snow. Men jag ville ha litet mer färg, så på de andra fingrarna lade jag först ett lager OPI Meet Me On The Star Ferry och sedan ett lager GPDITS.

Ett lack med bara glitter, behövde jag det? Jag brukar avhålla mig från ”effekt”-lack, de med glittervarianter men utan färg. Men allvarligt talat är det här glittret enastående vackert. Jag tittar på det med glädje under alla olika ljuskällor, och jag har fått ovanligt många spontana komplimanger för att mitt nagellack är snyggt. I vanliga fall brukar jag vilja byta färg med några dagars mellanrum, men nu har jag målat på den här kombinationen gång på gång och bara känt längtan efter mer!

En annan kombination som verkade kunna bli bra var att lägga GPDITS ovanpå OPI No More Mr. Night Sky (på bilden ett respektive två lager), och det blev också snyggt, men inte lika snyggt enligt min mening. Jag skall även prova med andra färger under, men den rosa-rosa kombinationen kommer jag att återvända till många gånger igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Smith & Cult Gay Ponies Dancing In The Snow

  1. pussmunblogg skriver:

    Jättegulligt! och jag älskar namnet!

  2. Ping: Smith & Cult Vegas Post Apocalyptic | Style On File

  3. Ping: Favoriter i mars | Style On File

  4. Ping: Smith & Cult Bang The Dream | Style On File

  5. Ping: Smith & Cult Above It All topplack | Style On File

Kommentera

