Clarins Instant Concealer

I över tjugo år har Lancômes concealer Effacernes varit mitt val för att dölja de mörka ringarna under mina ögon. Då och då provar jag andra alternativ, för vem vet om det inte finns någon bättre variant på marknaden? Men det är alltid Effacernes som står som vinnare, och så är det i det här fallet också.

Clarins är annars ett märke jag tycker mycket om för sina genomtänkta och smakfullt designade produkter, från hudvård till makeup. Deras Instant Concealer börjar bra med att vara lika lättflytande och lätt att applicera som Effacernes. Dock visar sig problemet efter några timmars användning, då krämen torkat till en mattare yta och de ytterst fina linjerna i huden lyser fram tydligare än annars! Tsk, tsk, absolut inte vad en kvinna vill ha, speciellt inte när förpackningen lovar ‘Smoothing, Long-lasting Revives Tired Eyes’. Nej, den här var inget för mig, och jag är glad att jag kan varna andra användare som passerat 40-årsstrecket eftersom mina invändningar säkert gäller för många andra också.

clarins-instant-concealer

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

