I love… Vanilla & Ice Cream shower crème

i-love-vanilla-ice-cream-bath-shower-cremeVaniljglassdoften från budgetmärket I love… är rik och krämig. Där finns mest vanilj, men även ett inslag av glass som i mina näsborrar litet grand känns som att den är på väg att härskna! Den är dock svag, och inmixad med en kryddighet som gör att doften sammantaget känns varm. Det är skönt att använda en duschkräm med den här doften på vintern, när jag behöver en mjukstart på dagen.

Det utlovas att produkten också kan användas som bubbelbad, men det har jag tyvärr inte kunnat prova. Det är i duschen I love… Vanilla & Ice Cream kommer i bruk hos mig, och det är nog där den passar bäst. En body lotion med samma doftsättning skulle nog kunna bli överväldigande, men för inlöddring och avsköljning är doften fin.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

