Favoriter i januari

Januari har ju inte varit så farligt kall och tung, men det har ändå piggat upp med den milda blomdoften från L’Occitanes Jasmin-Immortelle Néroli. Av de tre flaskor lotion jag köpte blev den min absoluta favorit, så döm om min sorg när jag ville skaffa en ny i L’Occitane-butiken häromdagen och fick höra att den var en begränsad upplaga, utgången och inte skulle komma tillbaka! Till tröst köpte jag samma doft i EdT-form och skall utvärdera den framöver.

wp-1484410428606.jpg

En annan favorit har varit läppoljan från Clarins, trots att den har en del brister. Men jag fattade ändå tycke för oljan, för att den luktar så gott och ger så blanka läppar, så därför använder jag den ganska ofta nu och tycker om det!

Nu vill jag faktiskt gå åt helt andra hållet, nämligen till Skamvrån! Där ställer jag några produkter som gjort mig besviken. Den första är det färgande läppbalsam från Dior som jag använt och dissat den senaste veckan. Så väldigt dåligt på så många sätt!

bersa-handlotion-angsklockaDet andra är en handkräm från Berså som bara har blivit stående orörd för att den var så dålig. På sistone har jag börjat använda den då och då, men egentligen är det meningslöst eftersom krämen inte gör någon nytta. Dessutom har Bersås pumpflaskor en tendens att låsa sig, så att man inte kan pumpa ut någon produkt! Tur nog kunde jag byta till en pump från en annan Berså-flaska, så nu skall jag försöka hitta något sätt att göra slut på handkrämen, för jag vill inte bara slänga den. Men jag kommer aldrig att köpa någon likadan!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

