Sebastian Hydre Moisturizing shampoo and conditioner

På senare år har mitt långa hår fått flygiga toppar som syns i visst ljus och gör att håret inte ser så slätt och blankt ut. Det har också börjat kännas torrare såväl i topparna som i längden. När jag bad min frisör om tips på produkter plockade han fram fuktgivande schampo och balsam från serien Sebastian Hydre, vilka jag har använt med nöje i ett par veckor.

wp-1483366788316.jpg

Redan efter första användningen blev jag överraskad över hur väldigt, väldigt mjukt håret kändes! Jag började med att bara använda balsamet tillsammans med ett annat schampo, och redan då gjorde det alltså skillnad.  När jag dessutom lade till schampot från Sebastian höll mjukheten förstås i sig, och jag är också nöjd med hur rent håret blir efter tvätt och därtill känns bra i två, till och med tre dagar efteråt. Rengöringen fungerar bra utan att irritera och överstimulera hårbotten, alltså.

Flaskorna är stora och mycket dryga, så de kommer att räcka genom vintern, och det är jag glad för.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hårvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

