Vacker

Ett nytt läppstift, en mirakelkräm för huden, snyggaste klänningen… allt det där kan göra en vacker, och inte bara det, utan också få en att känna sig vacker inifrån. Vi är många som älskar duttandet med krämer och färgnyanserna som läggs till vårt utseende, och som blir glada av att hitta nya produkter och använda dem. Men idag, med alla vloggare och reality-kändisar, blir det lätt att trycket på att vara vacker blir starkt, och då särskilt trycket på att se ut på ett speciellt sätt – som de som fått hundratusen följare på Insta.

rose-and-pearls

Men det finns så många olika sätt att vara vacker! Visst är det bra att det finns brynpennor och microblading, men alla ögonbryn behöver inte se likadana ut. Alla måste inte ha flytande läppstift med matt yta eller lösögonfransar. I en värld av starka makeup- och modetrender är det ännu skönare att se någon som ser helt annorlunda ut, vare sig det är för att hen inte märkt av trenderna, eller för att att hen väljer en egen stil.

En del ser ut som supermodeller redan innan de sätter dit den första klicken concealer på morgonen, många andra av oss skuggar ögonen och målar läpparna väl medvetna om att vi aldrig kommer att höra till historiens mest minnesvärda skönheter. Än sen då! Låt mig vara halvsnygg, låt mig ha vampigt läppstift fastän jag har skrovligheter i hyn och hår som faller som det vill! Låt oss alla få göra som vi vill och känna oss vackra för det!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vacker

  1. pussmunblogg skriver:

    Va fint sagt! Jag vill ju ha min egen stil men man ser ju vad alla andra tycker är snyggt och det påverkar ju. Men om alla ser likadana ut blir det ju tråkigt! Jag tror säkert att du är jättesöt, förresten! God jul!

Kommentera

